Działania PPZ 2022/2023

utworzone przez | lip 11, 2023 | Uncategorized

Plan działań w roku szkolnym 2022/2023

Problem priorytetowy do rozwiązania  w roku szkolnym 2022/2023

(wynikający z badania rodziców, dzieci oraz pracowników przedszkola we wrześniu 2022 r. )

  1. Niewielka liczba członków społeczności przedszkolnej przejawia wystarczające zadowolenie i satysfakcję dotyczącą zdrowia psychicznego.
  2. Zbyt małe zaangażowanie rodziców w działania na rzecz zdrowia psychicznego dzieci.

    Cel:

    • Zwiększenie liczby członków społeczności przedszkolnej, która przejawia wystarczające zadowolenie i satysfakcję dotyczącą zdrowia psychicznego.
    • Włączenie rodziców w działania na rzecz zdrowia psychicznego dzieci.

    DZIAŁANIA W RAMACH PPZ

      1. Strona www , grupowe tablice informacyjne, grupowe i indywidualne rozmowy z rodzicami promujące koncepcje PPZ
      2. Spotkanie Zespołu d.s. zdrowia, omówienie bieżących potrzeb, celów i rozwiązań.
      3. Zamieszczanie planu działania na tablicy PPZ
        w przedszkolu oraz w zakładce na stronie internetowej przedszkola
      4. Pytanie rodziców na zebraniach o sprawy przedszkolna
      5. Branie ich zdania pod uwagę
      6. Wyjazd integracyjny dla pracowników przedszkola „Spotkanie z naturą”
      7. Szkolenie TUS dla dzieci i nauczycieliPrzedstawienie propozycji szkoleń, warsztatów
      1. Pytanie rodziców o ich potrzeby z zakresie edukacji zdrowia psychicznego:
      • na zebraniach grupowych
      • Zostawienie list
        w szatniach do samodzielnych wpisów propozycji warsztatów, zajęć
      1. Przeprowadzenie debaty wśród dzieci „Książka naszym przyjacielem
      2. „Wielka księga przedszkola” – utworzenie kroniki dokumentującej życie przedszkolne
      3. Organizowanie wspólnie z biblioteką zajęć przedszkolnych, której celem będzie rozwijanie i promowanie czytelnictwa
      4. „Moja wymarzona książka” – organizacja konkursu
      5. Zajęcia dla rodziców PPP- „Dojrzałość szkolna dziecka 6 – letniego”
      6. Zajęcia adaptacyjne i prelekcja z psychologiem PPP
      7. Godziny dostępności- zachęcanie rodziców do spotkań z wychowawcami , rozmowy o lekach , radościach sukcesach i porażkach
      8. Razem z rodzicami:
      • Pasowanie na przedszkolaka
      • W świątecznym nastroju
      • Jesienne zabawy
      • Marcowa pogoda
      • Rodzinne czary mary –zabawy andrzejkowe
      • Wielkanocne malowanie pisanek
      1. Bajkoterapia – czytanie bajek terapeutycznych przez wolontariuszy, rodziców i dziadków
      2. Realizacja programu „Mądre bajki z całego świata”
      • Cykliczne wyjścia do biblioteki „Plastuś” celem wysłuchania bajki czytanej przez p. bibliotekarkę oraz wypożyczenia książki do domu
      • Czytanie bajek terapeutycznych przez babcie, dziadków i rodziców
      • Czytanie przez osoby posiadające ciekawy zawód
      1. „Żółty kwiat – symbol dobrego serca”-udział w akcji „Pola Nadziei” – sprzedaż żonkili na rzecz Hospicjum Św. Kamila w Gorzowie Wielkopolskim
      2. Udział w akcji „Kasztany na pomoc Malwince”
      3. Zbiórka nakrętek i przekazanie na wybrany cel dobroczynny.
      4. Udział w akcji „Szlachetna Paczka” – zbiórki rzeczy dla potrzebujących.
      5. „Miesiąc dobroci dla zwierząt”- zorganizowanie akcji na rzecz schroniska OTOZ Animals w Gorzowie Wielkopolskim
      6. Temat „Każdy z nas jest ważny” –treść zajęć zmienna – dostosowana do każdej grupy wiekowej
      7. Realizacja zadania rocznego w ramach zapoznania dzieci z krajami Europejskimi:
      • IX- Czechy
      • X- Niemcy
      • XI- Francja
      • XII- kraj skandynawski: Szwecja/ Norwegia/ Dania lub Finlandia
      • I- Wielka Brytania
      • II-Grecja
      • III- Włochy
      • IV- Hiszpania

       

      Turniej wiedzy o Europie

      1. „Gdzie mieszka złość?”(złość)
      2. „Po deszczu zawsze wychodzi słońce”(smutek)
      3. „Nie bój się, Misiu”( strach)
      4. „Nieśmiałość”
      5. Realizacja programu „Wsparcie już na starcie” „Start do szkoły” – programy autorskie Haliny Powaga, Marii Wieczorek
      6. Zajęcia z jogi ze specjalistą i w codziennej pracy z dzieckiem – równowaga
      7. Obchody „Dnia zdrowia Psychicznego”
      8. Jak radzić sobie z lękiem- spotkania ze służbami , burza mózgów
      9. Dogoterapie- pokonanie lęku przed zwierzętami
      10. Arteterapia- cukliczne zajęcia ze sztuką
      11. Stworzenie w salach kącików wyciszenia i zadumy
      12. Organizowanie zajęć „Jestem samodzielny” Jestem dzielny„.
      13. Mini Mam talent, udział w przedstawieniach, – budowanie wiary we własne siły, odporności psychicznej
      14. Rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych w bieżącej pracy z dziećmi
      15. Wyjazdy m.in.:

      „Alpaczkowa zagroda” w Nawrocku;

      „Leśne zacisze” w Lipach;

      Zajęcia terenowe w ośrodku Azyl;

      Warsztaty PINE w Zdroisku

      • Ciekawe artykuły
      • Instrukcje, ulotki
      • Fotorelacje z realizacji planu

      Informacje dotyczące realizacji planu/ harmonogramy