Plan działań w roku szkolnym 2022/2023
Problem priorytetowy do rozwiązania w roku szkolnym 2022/2023
(wynikający z badania rodziców, dzieci oraz pracowników przedszkola we wrześniu 2022 r. )
-
Niewielka liczba członków społeczności przedszkolnej przejawia wystarczające zadowolenie i satysfakcję dotyczącą zdrowia psychicznego.
-
Zbyt małe zaangażowanie rodziców w działania na rzecz zdrowia psychicznego dzieci.
Cel:
- Zwiększenie liczby członków społeczności przedszkolnej, która przejawia wystarczające zadowolenie i satysfakcję dotyczącą zdrowia psychicznego.
- Włączenie rodziców w działania na rzecz zdrowia psychicznego dzieci.
DZIAŁANIA W RAMACH PPZ
- Strona www , grupowe tablice informacyjne, grupowe i indywidualne rozmowy z rodzicami promujące koncepcje PPZ
- Spotkanie Zespołu d.s. zdrowia, omówienie bieżących potrzeb, celów i rozwiązań.
- Zamieszczanie planu działania na tablicy PPZ
w przedszkolu oraz w zakładce na stronie internetowej przedszkola - Pytanie rodziców na zebraniach o sprawy przedszkolna
- Branie ich zdania pod uwagę
- Wyjazd integracyjny dla pracowników przedszkola „Spotkanie z naturą”
- Szkolenie TUS dla dzieci i nauczycieliPrzedstawienie propozycji szkoleń, warsztatów
- Pytanie rodziców o ich potrzeby z zakresie edukacji zdrowia psychicznego:
- na zebraniach grupowych
- Zostawienie list
w szatniach do samodzielnych wpisów propozycji warsztatów, zajęć
- Przeprowadzenie debaty wśród dzieci „Książka naszym przyjacielem
- „Wielka księga przedszkola” – utworzenie kroniki dokumentującej życie przedszkolne
- Organizowanie wspólnie z biblioteką zajęć przedszkolnych, której celem będzie rozwijanie i promowanie czytelnictwa
- „Moja wymarzona książka” – organizacja konkursu
- Zajęcia dla rodziców PPP- „Dojrzałość szkolna dziecka 6 – letniego”
- Zajęcia adaptacyjne i prelekcja z psychologiem PPP
- Godziny dostępności- zachęcanie rodziców do spotkań z wychowawcami , rozmowy o lekach , radościach sukcesach i porażkach
- Razem z rodzicami:
- Pasowanie na przedszkolaka
- W świątecznym nastroju
- Jesienne zabawy
- Marcowa pogoda
- Rodzinne czary mary –zabawy andrzejkowe
- Wielkanocne malowanie pisanek
- Bajkoterapia – czytanie bajek terapeutycznych przez wolontariuszy, rodziców i dziadków
- Realizacja programu „Mądre bajki z całego świata”
- Cykliczne wyjścia do biblioteki „Plastuś” celem wysłuchania bajki czytanej przez p. bibliotekarkę oraz wypożyczenia książki do domu
- Czytanie bajek terapeutycznych przez babcie, dziadków i rodziców
- Czytanie przez osoby posiadające ciekawy zawód
- „Żółty kwiat – symbol dobrego serca”-udział w akcji „Pola Nadziei” – sprzedaż żonkili na rzecz Hospicjum Św. Kamila w Gorzowie Wielkopolskim
- Udział w akcji „Kasztany na pomoc Malwince”
- Zbiórka nakrętek i przekazanie na wybrany cel dobroczynny.
- Udział w akcji „Szlachetna Paczka” – zbiórki rzeczy dla potrzebujących.
- „Miesiąc dobroci dla zwierząt”- zorganizowanie akcji na rzecz schroniska OTOZ Animals w Gorzowie Wielkopolskim
- Temat „Każdy z nas jest ważny” –treść zajęć zmienna – dostosowana do każdej grupy wiekowej
- Realizacja zadania rocznego w ramach zapoznania dzieci z krajami Europejskimi:
- IX- Czechy
- X- Niemcy
- XI- Francja
- XII- kraj skandynawski: Szwecja/ Norwegia/ Dania lub Finlandia
- I- Wielka Brytania
- II-Grecja
- III- Włochy
- IV- Hiszpania
Turniej wiedzy o Europie
- „Gdzie mieszka złość?”(złość)
- „Po deszczu zawsze wychodzi słońce”(smutek)
- „Nie bój się, Misiu”( strach)
- „Nieśmiałość”
- Realizacja programu „Wsparcie już na starcie” „Start do szkoły” – programy autorskie Haliny Powaga, Marii Wieczorek
- Zajęcia z jogi ze specjalistą i w codziennej pracy z dzieckiem – równowaga
- Obchody „Dnia zdrowia Psychicznego”
- Jak radzić sobie z lękiem- spotkania ze służbami , burza mózgów
- Dogoterapie- pokonanie lęku przed zwierzętami
- Arteterapia- cukliczne zajęcia ze sztuką
- Stworzenie w salach kącików wyciszenia i zadumy
- Organizowanie zajęć „Jestem samodzielny” Jestem dzielny„.
- Mini Mam talent, udział w przedstawieniach, – budowanie wiary we własne siły, odporności psychicznej
- Rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych w bieżącej pracy z dziećmi
- Wyjazdy m.in.:
„Alpaczkowa zagroda” w Nawrocku;
„Leśne zacisze” w Lipach;
Zajęcia terenowe w ośrodku Azyl;
Warsztaty PINE w Zdroisku
- Ciekawe artykuły
- Instrukcje, ulotki
- Fotorelacje z realizacji planu
Informacje dotyczące realizacji planu/ harmonogramy